Tokens?

TITLE; early marriage
Friday, February 10, 2012 | 8:44 PM | 2 comments
 
hyee peeps =) ...sejak akhir2 niee kan.cik aini nabila rse ta sedap aty sgt laa.tataw la knpe..ni sume keje olel jofri !! cik aini nabila ttaw laaaa...berserah sudahhh...hehehehe..
 


yeahhh,,=,='' ..gurls are strong.do believe it !

to me all women are strong in many ways.that's the facts! cik aini nabila sggoh berbgge kerana dilahirkan mnjadi seorg wanita taw..,,,huh! setelh bnyak mmbace.i feel really amazing become a women.haahaa.act,jdi lelaki or pompuan,semua ade klebihannyee.Allah S.W.T da tentukan kelebihan masing2.Dia da jdikan kite manusia yg smpurna,so,ta perlu laaa nk tuka2 jntina kan.dosa laaa. jdi trime la seadanya. cik aini nabila kan seorang ehemmm...wanita la katekan.hahaha..haaa..skrang ni kan tgah hot story psal kawen awal kann.ikot hati la kan..cik aini nabila pon trigin nk kawen awal ..gatal! tapi kne abeskan study dlu...cik aini nabila da ckp kat mama yg cik aini nabila nk kawen mse umor 25 taon.ok hape?? kan3?..mama ta mara pon taw.ngee~~~ actually.kawen awal ni..errmm.kawen muda la senang cite..banyak klbihan dan keburukan dyy..mcm2 laaa.susah nk cite.pening kan nk cite bnyak2..ok laa.cik aini nabila igt nak share2 jgak laa kan psal kawen muda niee.heheheeee..byse la bile da umo 18 taon..darah muda!! hhaha."Lupekan kisah lame,bukak buku bru.hidop pon ceria.pedulikan ape org nak ckp..haha.semua tuh mulot longkang jekk".ok.troskan dgan topik hari ini.KAWEN MUDA@KAWEN AWAL.
 
 "ingin ku gigit-gigit cuping telinga kecilmu" ngee~~~
 
KELEBIHAN
 1)  Tak perlu lagi buang bayi anak luar nikah yang tak berperikemanusiaan. Jalani kehidupan bahagia tanpa perlu bimbang lagi.
2)  boleh mengelakkan maksiat seperti zina daripada berleluasa.
3)  menjadikan pasangan itu matang dalam bertindak.
4)  menimbulkan rasa tanggungjawab pada pasangan
5)  menarik banyak rezeki.
6) meramaikan ummah manusia, kerana Nabi SAW berbangga dengannya.
7)  sebagai salah satu cara membaiki diri.
 8) memberikan ketenangan jiwa dan tidak akan lagi kesunyian
9)  menjadikan ibadah kita lebih berkualiti, penuh khusyuk. Yalah, tiada lagi masalah nafsu dan ketidaktenangan terhadap pasangan yang belum pasti.
10)  menjadikan mereka lebih fokus terhadap tanggung jawab termasuk terhadap pencarian ilmu. Masa semakin banyak perlu digunakan dan tiada lagi masalah nak melakukan perkara sia-sia seperti bermain game siang malam, bersembang hingga larut malam dan membaca komik berjam-jam tanpa hulu tuju yang kadang-kadang tak kelihatan matang dan membazir masa jika keterlaluan. :)
 
Betul, dalam dunia masa kini, banyak perkara berubah, dan banyak perkara perlukan perancangan dan kewangan yang stabil, apatah lagi melibatkan perkahwinan - yang selalunya memakan kos yang besar. Dan inilah faktor yang banyak menghalang dari kebanyakan rumahtangga didirikan.Perasan x,kadang2 ade org ckp.."elehh.kawen muda bole cemerlang akademik kee..?? nty mesti asyek pikir msalah kawen jee". MasyaAllah...salah tu anak2.byse nyee kan org yg berkhwen niee bnyak rezeki Allah berikan pada mereka. Akan makin bertambah2 laaaa kebaikan untuk mereka.Kawen tu kan satu tuntutan untuk umat manusia.jika berkemampuan kan bgos teros kawen.hahahaha..btol kan??hehe..that's all for today peeps..harap2 korg dpat jdikan iktibar dan pkir la baek2."setiap manusia bole berubah"=).....
 






Old things | New things